Most drogowo-kolejowy Ximenhou w Zhoushan, na wschodzie Chin, to projekt, który przyciąga uwagę całego świata. Planowany na otwarcie w 2028 roku, ten imponujący most łączy wyspy Jintang i Cezi. Co go wyróżnia? Projektanci zakładają, że stanie się on najszerszym mostem średnicowym na świecie, mając 3118 metrów długości i 68 metrów szerokości.
W początkach 2024 roku, dzięki wsparciu ciężarówek z pompami SANY, zakończono betonowanie 18 wywierconych palów głównego pomostu nr 5. To wydarzenie stanowi kamień milowy w realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia.
To osiągnięcie zasługuje na szczególną uwagę, biorąc pod uwagę trudności związane z wykonaniem tego zadania. Główny pirs nr 5 znajduje się w wymagającym środowisku, gdzie głębokość wody sięga 60 metrów, a teren podwodny jest złożony i trudny, ze spękaną skałą macierzystą. Ponadto, lokalizacja mostu charakteryzuje się ponad 100 dniami z silnymi wiatrami o sile 6 lub więcej w ciągu roku. Dodatkowo, każdy z wywierconych palów na głównym molo, o średnicy 6,3 metra, wymaga wylania 3000 ton betonu w jednej operacji bez żadnej przerwy, co stanowi wyzwanie dla wydajności i stabilności sprzętu budowlanego.
SANY, wraz z innymi partnerami, dąży do sukcesu tego niezwykłego projektu, przyczyniając się do rozwoju infrastruktury na skalę światową.